Laatste reisverslag alweer! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jelske Meijer - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag alweer! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jelske Meijer - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag alweer!

Blijf op de hoogte en volg Jelske

28 Juni 2015 | Indonesië, Sanur

Hallo allemaal!

Nou al weer het laatste reisverslag, wat is de tijd toch snel gegaan! Morgen vertrek ik lekker op rondreis, samen met Jacqueline. Heeeeeel veel zin in!!

Nou ten eerste is stage afgerond, met een 8! Heb de afgelopen weken op verschillende afdelingen gestaan. Zoals ik de vorige keer al zei was ik begonnen op de verpleegafdeling. Deze bestaat uit 3 verdiepingen; hoe hoger de verdieping, hoe meer geld de mensen hebben en hoe luxer de kamers zijn. Ik ben met een patiënt mee geweest naar Sanglah, een ziekenhuis van de regering, omdat hij daar een bepaalde therapie nodig had. Nou wat heb ik daar mijn ogen uit gekeken zeg. Heel groot ziekenhuis, met veel meer armoede dan het BROS. Overal zaten mensen, maar dan ook echt overal, emergency was veel primitiever, en ook werd ik overal aangestaard. Want ja, wat doet zo'n blanke daar natuurlijk in het ziekenhuis. Ging ik dus met die patiënt mee, werd er nog aan mij gevraagd of hij mijn vader was. Hahaha ja want ik lijk ook echt op een Indo! Verder stond ik daar dus te wachten, zat een meisje heel 'nonchalant' met haar telefoon op mij gericht. Dus ik denk, zit zij daar nou serieus foto's van mij te maken? Even uit testen. Dus ik verplaats me door die kamer heen, heel rustig. En ja hoor, die telefoon gaat ook in dezelfde richting mee. Toen ben ik maar achter een man gaan staan, zodat ze me niet meer zag. Slim he! Verder heb ik ook een paar dagen op de verloskamer gestaan en op IVF, heel erg interessant!

Verder natuurlijk de tripjes die we gemaakt hebben:
We zijn een weekendje naar Gili Trawangan geweest, het feesteiland van de Gili's. Heerlijk genoten! We werden thuis op gehaald met een klein busje, en de beste man had nogal wat haast volgens mij. Ik bedoel, iedereen rijdt hier lomp, maar denk dat ik nog nooit bij iemand in de auto heb gezeten die zo vaak door rood heen knalt, of links af slaat, dan de auto omgooit, om het rode licht te ontwijken. Haha serieus wat ging dat lomp. Waren we bijna in Padang Bai (daar vertrok de boot), stopt hij opeens. Dus wij denken, wat gaat hij nou weer doen! Nou nam ie even de tijd om uitgebreid te bidden bij zo'n mini tempel, daar was wel tijd voor haha! Nou op de boot heerlijk boven op het dek gezeten, met een koude Bintang (ook al was het 10 uur 's morgens). Nou hele leuke feestjes daar gehad! Iedere avond is het feest ergens anders, en dan verzamelt het hele eiland zich op één plek, echt heel leuk! Verder daar een dag een fietsje gehuurd en het eiland rond gefietst. En natuurlijk lekker op het strand gelegen, gezwommen, gegeten en lekkere cocktails gedronken! Oo en 's nachts nog in de zee gesprongen, haha was ook leuk! En ik heb gebeerpongt! (of hoe je dat ook schrijft) Haha super leuk, ben er natuurlijk niet zo goed in, maar heb goed mijn best gedaan!
Ojaaa verder was het wel een beetje minder dat we bestolen waren, op onze hotelkamer. Ik had gelukkig niet zo veel geld bij, dus bij mij was maar 300.000 weg (ongeveer 21 euro). Maar paar andere meiden waren wel echt veel meer kwijt, dus dat was wel zuur. Nou wij verdachten al iemand, dus wij gaan die man daarmee confronteren. Hij durfde ons niet aan te kijken en opeens werd zijn Engels ook heel moeilijk, nou dan weet je dus al genoeg. Wij eisen dat we de baas wilden spreken, nou daar werd ook allemaal moeilijk over gedaan. Wel vol gehouden, en uiteindelijk kwam de baas langs. Was een Engelse vrouw, en die zou er wel achteraan gaan. Uiteindelijk hebben we niet voor het hotel hoeven te betalen, dus was het toch wel netjes opgelost.

Verder zijn we ook nog naar mooie strandjes geweest, eentje was wel een heel avontuur om die te vinden. Die heette white sand beach. Dus wij netjes opgezocht waar die lag, nou kwamen we echt in de middle of nowhere uit. Echt paadjes waarvan je denkt, daar kun je nooit met je scooter door, niet eens met een fiets, nou daar zijn wij doorheen gereden. Haha onverhard, in het midden van de bush bush. Stonden er paar huisjes, kwam zowat heel het dorp kijken, want ja: wanneer zie je nou toeristen op hun scooter daar klungelen! Haha, nou kwam er uiteindelijk een ventje, en die zou wel het strand laten zien. Dus wij met onze scooter achter hem aan, kwamen we in een grote bouwput. Strand pik en pikzwart. Haha dus wij dachten echt dit kan niet kloppen! Zegt zo'n andere man: no this is not white sand beach, this is black sand beach. Ja duuhh dat zagen wij ook wel. Nou dus wij weer verder zoeken, kwamen we uiteindelijk wel uit bij white sand beach. Maar om daar te komen, moest je door de bosjes heen walsen. Viel Janneke nog op haar snufferd, klapte haar enkel om. Ik dacht echt, o my god hoe gaan we haar ooit weer naar boven krijgen! Nou uiteindelijk kon ze gelukkig wel weer staan en lopen! Onze afdaling ging dus verder, nou het strand was super mooi!! Niet zo toeristisch, mooi zand, mooie zee, heerlijk zwemmen en een bintang. Wat wil een mens nog meer!

Ook ben ik natuurlijk jarig geweest. Nou heb echt een super leuke verjaardag gehad, voelde me echt jarig! Op zaterdag hadden we alvast een pre-birthday party. Hebben we weer beer pong gedaan thuis, heel gezellig! Daarna taxi gepakt naar Kuta voor drankjes en dansjes, hele leuke avond! Nou en op maandag was ik dan echt jarig, en toen had ik een lekkere taart, champagne en een cadeautje gekregen! Ook hingen er slingers en ballonnen, dus voelde me echt een jarig kontje! Daarna nog lekker uit eten geweest, kreeg ik daar ook nog een taartje met een kaarsje en ging het personeel en andere mensen een verjaardagsliedje voor me zingen. Dus het was echt geslaagd!

Surfen heb ik ook uitgeprobeerd, samen met Gran. Waren naar Kuta beach gereden, daar heb je ook allemaal van die ventjes die dan borden verhuren. Dus hadden we daar aan zo'n kereltje een bord gevraagd met les. Gran en ik kregen allebei een ventje mee voor een uur, en daarna een uur zelf. En ik heb meerdere keren gestaan! Op een golfje! Super cool. Deden Gran en ik nog samen wedstrijdje, haha die kerels helemaal enthousiast, maar we zijn geëindigd met gelijkspel!

Haha en ik heb een ontdekking gedaan gisteren. Wij halen hier iedere dag eten, of we gaan ergens eten, want het is zo goedkoop daar kun je niet voor gaan koken. Nou en wij halen ook regelmatig sate bij zo'n mannetje met zijn karretje. Die sate is echt super lekker! Kleine stukjes vlees in een lekker sausje, en lekker mals. Maar ik heb nog nooit hier sate gehaald, dat was altijd een van de andere meiden. Rijden we gisteren naar het centrum, en ik zit achterop bij Gran, kun je mooi beetje kijken. Rijden we voorbij al die karretjes die in de straat staan, zie ik 'sate guleh' op zo'n karretje staan. En toen dacht ik: ''heeeee dat is konijnensate! Die hebben we toen met dr. Patra gegeten en dat was echt super lekker!'' En toen dacht ik: ''hmmm nu ik erover nadenk komt die smaak wel heel erg overeen met de sate die we toen met hem en zijn gezin gegeten hebben. Want die sateetjes die wij altijd eten, zijn ook zo lekker mals. En nu ik er over nadenk smaakt dat eigenlijk ook niet zo heel erg naar kip''. Haha dus ik vraag aan Gran: ''wijs mij dadelijk eens aan van welk karretje altijd onze sate komt''. Dus Gran wijst dat aan, staat daar ook sate guleh op! Hahahahaha dus wij eten al de hele tijd regelmatig konijnensate! Nou kun je dus nagaan dat dat echt heel erg lekker is, en dat je er gewoon maar niet te veel over na moet denken dat je een fluffig konijntje eet. Echt ik kon niet meer, moest zoooo hard lachen.

Oo en ook heel leuk, mijn neef en zijn vrouw zijn hier op vakantie, en toevallig ook in Sanur! Dus die heb ik vandaag gezien, lekker gekletst en Balinese rijsttafel gezeten. Was echt heel leuk om ze hier te zien!

Nou en nu ben ik ook een poging aan het doen om mijn koffer in te pakken, en het past voor de verandering weer eens niet. Dus ben al dingen aan het skippen, maar het past nog steeds niet zo goed, dus dat wordt nog even passen en meten hoe ik dat ga doen. En er op gaan zitten.
Morgen vertrekken Jacq en ik naar Gili Trawangan, dan naar Gili Meno, Gili Air, Lombok, Nusa Lembongan en dan nog een paar dagen Bali. Heerlijk, heb er echt zin in! En dan al weer naar huis. Zo raar, je weet dat de tijd snel zal gaan maar dit is wel echt bizar. Over 3 weken zit ik alweer thuis. Ik ga nu geen reisverslagen meer schrijven, dus dit is officieel mijn laatste. De verhalen van de komende tijd horen jullie wel weer als ik thuis ben!

Tot snel allemaal!!!

Heel veel liefs xxxxx uit het mooie zonnige heerlijke Baliii!!!

  • 06 Juli 2015 - 00:11

    Jose:

    inderdaad de tijd vliegt het zit er alweer bijna op

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelske

Actief sinds 20 April 2015
Verslag gelezen: 806
Totaal aantal bezoekers 2363

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: