Reisverslag nummer 4! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jelske Meijer - WaarBenJij.nu Reisverslag nummer 4! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jelske Meijer - WaarBenJij.nu

Reisverslag nummer 4!

Blijf op de hoogte en volg Jelske

09 Juni 2015 | Indonesië, Sanur

Dag vriendjes en vriendinnetjes!

Nou hier weer een verhaaltje van mij vanuit Bali! Het is weer eventjes geleden, maar ga proberen om alles zo grotendeels mogelijk te vertellen zonder iets te vergeten.

Als eerste natuurlijk stage: mijn weken op de emergency zitten er op. Ik heb vooral zoals ik de vorige keer al heb verteld allerlei patiënten gezien. Meest voorkomende klachten waar patiënten mee kwamen waren diarree en koorts. Ook hebben we een Amerikaanse toerist gehad die met veel te veel op, op de scooter was gestapt (wat natuurlijk ook niet zo heel erg slim is), en die had dus een ongeluk gehad. Bont en blauw, helemaal in de kreukels en helemaal van de wereld, dus daar was niet echt een gesprek mee aan te knopen. Dus heb ik maar met zijn collega wat zitten praten over wat ze deden enzo totdat hij naar de ok toe kon. Ook is er weer een reanimatie geweest, dit keer van een oudere man, die het uiteindelijk helaas niet gehaald heeft.
Verder ben ik afgelopen week begonnen op de verpleegafdeling, en hebben Liek Gran en ik onze grote presentatie aan de staff gegeven over patiëntveiligheid. In het begin van de presentatie had ik een klein stukje Indonesisch opgeschreven om ons voor te stellen, nou vonden ze allemaal kei leuk! Rest van de presentatie natuurlijk wel in het Engels gedaan want zo’n natuurtalenten zijn we nou ook weer niet in het Indonesisch. Presentatie was verder heel goed gegaan, en hebben ook checklisten en stappenplannen gegeven wat betreft het klaarmaken en geven van high-risk medicatie. Ook hebben we het stukje hygiëne er bij gepakt, omdat daar nog wel wat verbetering in gebracht kan worden. Was dus geslaagd!

Verder hebben we natuurlijk weer veel leuke tripjes gemaakt. We zijn een dagje met de scooter naar Ubud geweest. Op de heenweg zijn we gestopt bij een soort buddha to buddha zaak waar we al eerder waren geweest met een gids. De sieraden maken ze daar ter plekke, en de winkel is echt een paradijsje. Heel veel mooie sieraden, ook soort buddha to buddha dus maar dan veeeeeel goedkoper. Dus daar heb ik mezelf lekker getrakteerd op een armband en een ketting. Ooojaaaa!! Dat zilver gebeuren staat nergens aangegeven, en dat zit in van die kris kras straatjes. Nou dus we hadden de navigatie aan, want we wisten wel ongeveer waar het zou moeten liggen. Staan we voor het stoplicht, begon er weer een indo man met ‘where are you going’. Nou en dat is gewoon code taal voor ik wijs je de weg en dan laat ik zien waar ik werk en dan wil ik geld hebben. 1 x ingetrapt, nu nooit meer. Dus wij reageerden daar gewoon niet op en reden door. Rijden wij in die achteraf weggetjes, en wie komen we tegen: ja hoor, meneer. Nouja, wij denken gewoon door rijden, stopten we een stukje verder om op de kaart te kijken want we wisten niet waar we zijn moesten, kijken we achterom, staat hij in de bocht ‘verscholen’ met zijn scooter, te kijken waar we naar toe gingen. Haha nou echt bizar! Nou wij uiteindelijk onze bestemming gevonden, en rara, wie staat daar, hij dus. Hij reed dus rond om mensen op te trommelen om daar naar toe te gaan. Haha maarjaaa, daarna door naar Ubud. Daar hebben we lekker rond gelopen, winkeltjes gekeken, gegeten, naar de markt geweest en rond gereden op de scooter. Echt super leuk om te doen, je komt zo veel tegen!

Ook zijn we naar Uluwatu geweest, naar de tempel. Super mooi uitzicht! Tempel mochten we niet in, maar de trip was het zeker waard, zo verschrikkelijk mooi. We hoorden wel van tevoren dat de apen daar mega agressief zouden zijn, en nouja wij vinden apen best leuk maar niet als ze in hordes op je af komen. Uiteindelijk viel dat ook echt reuze mee, maar paar apen gezien en die zaten gewoon op muurtjes wat te zitten, prima dus!
Daarna zijn we door gereden naar padang padang, een strandje. Nou was ook heel erg mooi, moesten best wat trappen naar beneden lopen, en dan kwam je uit op een klein strandje. Geen ligbedjes, maar gewoon lekker op je handdoekje aan de zee, echt genieten.
Paar dagen daarvoor ben ik ook nog met Gran en Liek naar pandawa beach geweest, en zijn we ook nog naar het strand in Jimbaran gegaan. Ook adembenemend mooi, echt afgelopen weken was echt ontdek mooie plekjes week! Pandawa beach was nog niet zo toeristisch en heel kleinschalig en daar hebben we dan ook heerlijk aan het strand gelegen en wat gegeten. Wel had een hele meute kinderen iets van een schoolreisje. Staan wij daar in de zee in onze bikini, komen van die meisjes vragen of ze met ons op de foto mogen. Nou, zag ik niet echt zitten om hoppatee lekker vol in beeld in mijn bikini op de foto te gaan, dus hebben we maar nee gezegd. Haha, maar was echt heerlijk daar, echt genoten.

Oooo dit is ook een leuk verhaal! Een week geleden zijn we met alle meiden naar het strand van Seminyak gegaan. Dat is een groot strand waar ook meer te doen is. Nou dus wij zitten en liggen daar op onze bedjes, komt er een vent voorbij, en die staat van ons foto’s te maken. Loopt ie door, maakt ie van het volgende meisje een foto, en daarna nog bij een ander, echt zo bizar. Haha dus wij zitten daar, staat Anne opeens uit het niets op, dus ik dacht echt wat gaat ze toch doen. Nou die loopt heel doelbewust strak op die man af: ‘’why are you taking photo’s? we don’t want that’’ Hij: ‘’no photo’s, no photo’s’’ haha nou ik kon niet meer! Moest echt huilen van het lachen! Maar hij schrok er wel van want hij liep heeeeeel snel door. Achja we staan er waarschijnlijk toch wel op maar goed was heel erg grappig. Ook hadden we daar een bord gehuurd waarmee je de zee op kon, moet je er gauw op gaan liggen als de golf komt, en dan ga je zo met de stroom mee, heel leuk om te doen. De zee was daar best wel wild, en ik verloor ook wel 100x mijn zwembroek, oo en ik ben ook nog bijna verdronken in een golf. Die kwam ineens opzetten en was best wel hoog, en Gran en ik willen met ons bordje daarop, maar goed toen klapte die golf dicht en werden we er in rondgetold. En toen had ik dus heeeeeel veel zout in mijn mond.

Verder maken we met het stappen natuurlijk ook weer allerlei avonturen mee. 2 weken geleden gingen we met de taxi naar Kuta, en we waren met 5. Nou past dat niet echt in een taxi maar wij proppen ons er eigenlijk altijd gewoon in. Wij rijden daar, over de bypass, komt de politie voorbij, en die zag natuurlijk dat er veel te veel man in die taxi zat, en die wilde die taxi aan de kant van de weg zetten. Nou dus ik zag dat ie voorbij kwam, Gran gauw plat op de achterbank, maar goed de taxi moest volgen. Slaat ie linksaf, dus wij denken oooo shit he, hebben wij weer. Die politieman stopt aan de kant van de weg, wat doet de chauffeur, draait uit het niets die taxi 90 graden om, en crosst er kei hard vandoor! Haha wij hadden echt zoiets van wat gebeurt hier nou weer! Maar goed, toen waren we wel van de politie af, was wel mooi meegenomen. Verder gaan we gezellig de kroegjes af, doen we drankjes, en maken we dansjes natuurlijk 

Ojaaa! Wij hebben hier thuis nog een indofeestje gehad. Hier rond het huis, lopen 3 jongens, die schoonmaken en het zwembad doen enzo. Vroeg er eentje laatst aan ons of wij een keer met hem arak wilde drinken, nou prima natuurlijk. Vroeg ie daarna of we het ook leuk vonden om dan bbq te doen en vis te grillen, en dan een small party ervan maken. Nou dus ik flap er natuurlijk weer gelijk uit: ‘’yeah, we like small parties!’’ Dus hebben we vorige week donderdag onze small party gehouden. Kwam hij aan met die arak, die was volgens mij zelf gebrouwen. Mijn god, als je daar aan rook, rook net als spiritus. Ging ie het mengen met een ander drankje, dus ik dacht, oo gelukkig; wordt de smaak vast beter van! Wie was de pineut om als eerste te proeven, ik natuurlijk. O mijn god, wat was dat vies zeg. Het smaakte ook gewoon naar spiritus. Nouja niet dat ik precies weet hoe spiritus smaakt, maar als ik het wist was het zeker dat. Toen hebben die 3 jongens met zijn drieën vissen in zijn geheel staan grillen op de bbq waarna we konden eten. Echt ze hadden zo hun best gedaan, vet lief. En het was mega mega mega lekker! Mond ook lekker verbrand aan de sambal, haha ‘’no not spicy not spicy’’. Nou heb nog nooit in mijn leven zo’n pittige sambal gegeten. Daarna nog verder arak gedronken, waarna hun uiteindelijk voor pampus op de bedjes buiten lagen. Ofja eentje lag er op een ligbedje, en de ander op het opblaasbed in het zwembad. Die waren helemaal van de wereld, nou en bij ons was ie niet zo ingeslagen want wij zijn natuurlijk grote meiden en zijn we nog op stap geweest haha.

Nou als laatste zat ik gister in het zwembad met Gran een liedje te zingen over poep (ja vraag me niet waarom), poepte er serieus een vogel OP mijn hoofd. Haha zwaar ranzig maar wel echt heel grappig, riep het gewoon echt over mezelf af.

Zo hier laat ik het weer even bij, ben vast weer een hoop vergeten te vertellen, maar de rest vertel ik anders wel weer als ik terug ben! Nog maar 2,5 weken stage en dan hebben we al vakantie, gaat zo snel! Lekker op reis, heb er heel veel zin in!.
Tot de volgende keer weer!!

Liefs! xxxxx

  • 21 Juni 2015 - 13:05

    Jose:

    het wordt uiteindelijk een heel boek werk die verhalen van jouw
    heel leuk om te lezen.
    op naar je vakantie
    gr xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelske

Actief sinds 20 April 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 2369

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: