Toch maar waarbenjij aangemaakt! I love Baliiiiii - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jelske Meijer - WaarBenJij.nu Toch maar waarbenjij aangemaakt! I love Baliiiiii - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jelske Meijer - WaarBenJij.nu

Toch maar waarbenjij aangemaakt! I love Baliiiiii

Blijf op de hoogte en volg Jelske

20 April 2015 | Indonesië, Sanur

Hallo allemaal!

Beetje laat, maar toch maar besloten om een waarbenjijtje aan te maken, omdat ik het anders misschien toch ook een beetje zonde vind om helemaal niks bij te houden.

Oke ik zal proberen om de afgelopen weken een beetje te beschrijven haha.
De heenreis naar Bali is allemaal goed gegaan. Granneke, Lieke en ik hadden alleen geen plaatsen naast elkaar in het vliegtuig. Maar gelukkig zat ik langs een heel aardig meneertje waarmee ik gezellig heb zitten kletsen, die regelmatig nog drinken voor mij ging halen en die ook nog zijn leesboek aan mij gaf omdat ie die toch al uit had. Haha dus dat was goed te doen!
Verder is ons huis echt super mooi. We zitten met 7 meiden, en ik lig met Granneke en Lieke op een kamer. Iedere kamer bestaat uit een eigen huisje, met eigen douche en toilet. En: wij hebben een stortdouche! Niet verkeerd dus :) Verder is de keuken overdekt buiten, hebben we een gezellig zitje, en een zwembad. Het zwembad is alleen wel sinds een week groen, dus dat is een beetje jammer. Iedere dag komt een mannetje het 'fiksen'. Maar dat gaat allemaal op zijn elvendertigste en zijn Indonesisch, dus dat schiet niet echt op. Maar we wachten geduldig af!

Verder heb ik ook al 2 weken stage achter de rug. Deze weken bestonden uit oriëntatie. We zijn op de Intensive Care geweest, babyroom (NICU), emergency, nursing ward en polikliniek. Hierna mochten we kiezen of we de IC wilden, de emergency of de nursing ward. Ik heb voor de IC gekozen, waar ik vandaag mijn eerste echte dag heb gehad. We mogen niet veel met patiënten doen, dus dat is wel jammer, maar ik vermaak me goed. Collega's zijn erg aardig, en doe mijn best om mijn Bahasa een beetje bij te spijkeren haha.

Ook hebben we natuurlijk al heel veel uitstapjes gemaakt! Zo zijn we naar Nusa Dua geweest naar het strand, wat echt super mooi was! Natuurlijk zijn we ook naar Sanur naar het strand geweest, alleen daar is het een beetje vies. Verder zijn we natuurlijk wezen shoppen, en hebben we afgelopen zaterdag een roadtrip gemaakt. We zijn naar 2 verschillende tempels geweest (met enorm veel trappen in de hitte, echt denk dat ik nog nooit zo veel gezweet heb haha!), naar rijstvelden, mount Batur, een bedrijfje waar ze een soort buddha to buddha maken en we zijn naar een traditionele dans wezen kijken.
Verder zijn we naar Ubud geweest, de weg er naar toe was wel een avontuur haha! We waren natuurlijk verdwaald, waarna een Indonesische man zei dat we hem wel achterna konden rijden, want hij werkte daar. Dus wij met zijn allen daar achteraan, bracht hij ons naar een koffie en thee plantage, waar ik poepkoffie op heb! Haha, zo'n beestje eet een koffieboon, poept dat uit, dan halen ze het schilletje eraf en maken ze er koffie van. Maar toen zat hij daarna: ''we go to the monkey forest, and we can go to the swimmingpool''. Ja allemaal heel leuk en aardig, maar daar hadden wij dus echt géén zin in. Toen wilde hij ook nog geld van ons hebben, omdat hij ons naar Ubud gegidsd had. Nou wij werden hartstikke moe van die man, waarna we hem toch maar 100.000 rupiah hebben gegeven (ongeveer 7 euro), wat we achteraf natuurlijk nooooooooooit hadden moeten doen haha. Maar goed, toen zijn wij op ons eigen houtje naar het monkey forest geweest. Super lief! Ik sta daar alleen, komt er natuurlijk gelijk weer een aap in mijn tas graaien, dacht echt weer typisch;) Verder heb ik ook een aapje eten gegeven, super sweetie.
Ook is Liekes haar groen geweest, door het zwembad. Dus zijn we naar Seminyak gegaan naar Rob Peetoom. Komen wij daar aan, was Rob Peetoom zelf daar ook aanwezig. Dus daar nog even mee gekletst, waarna we van hem lekker mochten chillen met uitzicht op de rijstvelden terwijl Lieke haar haar liet doen.

Natuurlijk zijn we ook op stap geweest! We zijn nu 2x naar Kuta geweest, waar je heel veel aparte en fraaie figuren tegen komt haha. Maar het stappen hier is echt super gezellig! Vooral de taxiritjes met de taxichauffeurs. Die zijn ook niet helemaal 100.

Ojaaaa en ik heb hier mijn eigen scooter! Waar ik overal mee rond cross. Mijn eerste ritje verliep alleen niet zo vlekkeloos, had al gelijk mijn been open gehaald, oeeeppsss.... Het was wel even wennen, links rijden en zonder regels. Iedereen doet maar wat, maar ik moet zeggen dat ik er best een ster in ben geworden!

Nou als allerlaatste heb ik me ook nog laten masseren hier, wat een beetje heel erg apart was. We zaten echt in een muf smerig hok, vragen ze aan ons of we de massage strong or medium wilden. Nou ik denk, doe maar medium, want als ik strong doe overleef ik het al helemaal niet. Nou medium was dus echt mega hard! Met als resultaat dat ik serieus blauwe plekken op mijn been eraan over heb gehouden. Dus mijn benen zien er hier fraai uit, mijn rechterbeen heeft een litteken van mijn eerste scooterrit, blauwe plekken daarvan zijn gelukkig wel redelijk weg getrokken, en mijn linker been zit vol met blauwe plekken van de massage. Zegt hier ook nog iemand tegen mij: ''You have to be carefull with your legs!'' Denk ik: ja dat weet ik ook wel doe dat ook niet expres haha!

Nou dit was een vogelvlucht door de afgelopen tijd in Bali heen. Staat vast allemaal van alles door elkaar haha, en ben vast van alles vergeten, maar goed hebben jullie toch een beetje een idee hoe het hier is! Hoop dat jullie er een beetje wijs uit komen!

Oo en ik ga mijn best doen om dit een beetje bij te houden :D

Sampai jumpa!

Heel veel groetjes en liefs uit het zonnige Bali!!!!
xxxxxx

  • 20 April 2015 - 11:29

    Femke:

    Super leuk om allemaal te lezen Jel en ook heel leuk geschreven! Time flies when you're having fun haha! Tot Skyps! XXXXXXXXXX liefs

  • 22 April 2015 - 20:59

    Jose:

    super leuk , nou al vanalles meegemaakt!
    hoop dat je binnenkort weer wat schrijft ,leuk om te lezen. succes x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelske

Actief sinds 20 April 2015
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 2377

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: