Eerste weken Intensive Care! En uitjes :) - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jelske Meijer - WaarBenJij.nu Eerste weken Intensive Care! En uitjes :) - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Jelske Meijer - WaarBenJij.nu

Eerste weken Intensive Care! En uitjes :)

Blijf op de hoogte en volg Jelske

09 Mei 2015 | Indonesië, Sanur

Selamat pagi!!

Bij deze mijn tweede reisverslag! Alles gaat goed hier, heb het nog steeds heel erg goed naar mijn zin!

Ik heb de afgelopen weken op de intensive care unit gestaan. Heb erg veel interessante dingen gezien! Erg apart hoe ze sommige handelingen uitvoeren, en welke materialen ze daarvoor gebruiken. Zoals de steriele gazen, die vouwen ze zelf, waarna ze die verpakken. Haha echt een beetje heel erg apart.
Ook heb ik een reanimatie mee gemaakt, van een jongen van 18 die een verkeersongeluk had gehad. Dit was wel erg heftig om mee te maken, familie stond er gewoon bij en die werden ook niet weg gehaald. Dus terwijl er gereanimeerd werd, stonden zijn moeder en zijn broer aan het voeteneind in paniek te huilen en te schreeuwen. Was echt verschrikkelijk om te zien. Uiteindelijk heeft hij het niet gehaald. Merkte dat collega's hier in Indonesië hier ook heel anders mee om gaan dan in Nederland, waar ik zelf ook wel echt even moeite mee had.
Ik zou eigenlijk 10 weken op intensive care staan, maar lieke granneke en ik merkte dat op 10 weken hier op 1 afdeling staan misschien wel erg lang is. Daarom hebben we besloten om toch nog te rouleren. Ik begin maandag voor 3 weken op emergency, hierna ga ik 2 weken naar de verpleegafdeling, waarna we nog 2 weken over houden om nog verder te kijken in de verloskamer, operatiekamer en ivf.

Natuurlijk hebben we ook nog veel andere dingen gedaan! Zo zijn we 3 weken geleden naar Padang Bai gereden met onze motorbike, naar de blue lagoon. Daar kun je blijkbaar heel erg mooi snorkelen, maar nou was het die dag wat bewolkt en stond er veel wind. Dus wij komen daar aan, super mooi! Moesten we trappetjes naar beneden lopen naar het strand, was de zee dus mega wild, en kwam er een hoop afval mee. Haha dus dat werd geen snorkelen voor ons. De tocht er naar toe was ook super mooi! Je komt zo veel mooie dingen tegen terwijl je aan het rijden bent.

Verder hebben jullie natuurlijk ook gehoord dat mama en Annika hier naar toe gekomen zijn. Was zo raar om ze weer te zien! Ze zaten aan het strand toen ik aan kwam lopen, en was net of ik ze de week ervoor nog gezien had haha. Dus we gaan lekker veel gezellig uit eten, drankjes doen en naar het strand, en ook zijn we vorig weekend naar Gili Air geweest. We zouden bij mij thuis opgehaald worden, waarna een chauffeur ons naar de boot zou brengen die naar Gili Air zou gaan. Nou dus wij zitten kant en klaar, word ik gebeld door de beste man, dat ie het niet kon vinden. En hij kon geen Engels. Dus ik moest met mijn handen en voeten Indonesisch, over de telefoon, gaan uitleggen waar hij precies zijn moest. Haha nou dat zal er dus vast erg grappig uit gezien hebben hoe ik daar aan de kant van de weg met mijn telefoon half Indo half Engels aan het uitleggen was.
Nou uiteindelijk had ie het wel gevonden, waarna hij ons naar Padang Bai heeft gebracht waar de boot zou vertrekken. Oja! Ik met mijn wagen- en bootziek hier. Ik had dus super braaf primatourtjes mee gebracht, en ik weet zeker dat ik die in het vliegtuig in mijn handen gehad heb, omdat ik toen ook niet zo lekker was. Dus ik wil mooi voorbereid naar de Gili met mijn Primatour, nou nergens te vinden! Dus ik ben een hele grote meid geweest, en heb in die auto én op de boot ZONDER Primatour overleefd, dus zonder over te geven. Nou dat is een prestatie op zich!
Verder was het op de Gili echt super mooi, had een huisje voor ons geboekt wat ook echt super leuk was. Onze douche en wc was buiten, hoe cool! En het strand was ook echt prachtig om te zien. Lekker veel gerelaxed, drankjes gedaan, en gegeten. Op zondag ben ik nog met ons Annie wezen snorkelen, met een privébootje dat we geregeld hadden. Met dat bootje gingen we één voor één langs de 3 Gili- eilanden. We zijn begonnen op Gili Trawangan, daarna Gili Meno, en we eindigden op Gili Air. Gingen 2 gastjes met ons mee, waarvan ééntje mee het water in ging om mooie dingen te zoeken. Ik heb 2 zeeschildpadden gezien! Super vet. Ook heel veel mooi koraal, en heel veel mooie kleurige visjes.

Ook zijn we natuurlijk weer aantal keren wezen stappen in Kuta. Haha waar je hele grappige mensen tegen komt. Echt, je kijkt je ogen uit. Stappen is hier erg gezellig, met lekkere drankjes natuurlijk. Afgelopen weken was het wel wat rustiger, maar dat mag de pret niet drukken!

Nou hier laat ik het weer even bij voor nu. Granneke, lieke en ik worden zo opgehaald. We zijn door de directeur van het ziekenhuis uitgenodigd om bij facilities te kijken die hij opgericht heeft, waarna we misschien ook nog een beetje de toerist gaan uithangen. Als het goed is, is de overnachting ook geregeld. Ook erg leuk dus!

Hoop dat jullie nu allemaal weer beetje bij zijn!
Heel veel groetjes en liefs uit Bali! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelske

Actief sinds 20 April 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 2374

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: